Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, fungování webu a analýze návštěvnosti. Nepoužíváme soubory cookies pro personalizaci reklam nebo k jiným marketingovým účelům, proto není potřeba Váš souhlas.

Následující cookies nelze měnit:

V pořádku
Zásady používání souborů cookies

Informační povinnosti podnikatele

Podnikatel má povinnost uvádět na místě, kde se provádějí evidované tržby informační oznámení,
které je viditelné a čitelné. Tyto informace musí být rovněž na webových stránkách u ceníku, provádíli se online objednávka.

Na jakémkoliv FÚ je možné si vyzvednou autentizační údaje a nechat si vygenerovat certifikát.
V případě, že podnikatel vlastní datovou schránku, je možné si autentizační údaje nechat vystavit pomocí datové schránky.

Žádost o autentizační údaje do EET - datovou schránkou
Ďaňový portál

Informační text

Běžný režim


Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online;
v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Zjednodušený režim


Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu,
tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.

Zákon přímo neupravuje formu informačního oznámení např. velikost nebo barvu písma.
Podstatné je, aby pro zákazníka bylo toto informační oznámení dostatečně viditelné.